Att tänka på vid näthandel

Att handla på nätet kan vara riskabelt, hur vet man att man inte blir lurad? Alla företag måste ju få sin chans att starta någonstans innan dom blir stora och välkända.

Tänkte delge några tips som jag använt mig av om jag varit osäker:

1. Googla företaget.

Lurar dom folk kan jag garantera att minst en gjort sin röst hörd på nätet.

2. Undersök hemsidan.

Står företagsinformation, har dom en fysisk adress och kanske t. om ett nummer man kan nå dom på. Ta gärna kontakt med dom innan du beställer så ni får en bättre kontakt och känna av läget.

3. Läs köp- och leveransvillkoren innan du beställer så du vet att dom följer svensk lag.

Oftast räcker detta för att se om företaget är seriöst.  Har ni mer tips, kommentera gärna här och dela med er!

Ta hand om er!

www.malii.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0